plane car building loader animation

اماکن مذهبی اصفهان

divider image
اصفهان، محله دردشت، خیابان مدرس ، جنب مدرسه دومنار

آرامگاه سلطان بخت آقا متعلق به بانو سلطان دختر خسرو شاه اینجو است که از قرن هشتم هجری به یادگار مانده است.

اصفهان، خیابان ابن سینا، فلكه شهشهان

این بقعه در زمان سلطان محمد بایسنقر از حاکمان تیموری بر فراز مزار عارف بزرگ قرن نهم شاه علاالدین محمد ساخته شده است.

اصفهان، خیابان هاتف

امام زاده اسماعیل(ع) که با نام مسجد شعیا نیز شناخته می شود یکی از بناهای شاخص شهر اصفهان است که از دوران سلجوقی و صفویه به یادگار مانده است.

اصفهان،محله تل واسکان، خیابان بزرگمهر، خیابان هشت بهشت شرقی

امام زاده شاه زید یکی از نوادگان امام زین العابدین است که در خیابان هشت بهشت شرقی شهر اصفهان مدفون شده است. بنای این امام زاده یادگاری از دوران صفوی است و به دیواره نگاهایی زیبا و هنرمندانه خود شهره است.

اصفهان، میدان قیام، خیابان هارونیه

امام زاده هارون ولایت یکی از بناهای مذهبی و تاریخی شهر اصفهان است که از دوران صفویه به یادگار مانده است. این بنا به کاشیکاری های زیبای خود شهره است.

اصفهان، خیابان نظر شرقی، میدان بزرگ جلفا

کلیسای بیت لحم یکی از زیباترین کلیساهای به یادگار مانده از دوره صفوی است که در دوره شاه عباس اول ساخته شده است. این کلیسا بلندترین گنبد در بین کلیساهای اصفهان را داراست.

اصفهان، محله جلفا، خیابان حکیم نظامی، بین چهارراه حکیم نظامی و پل فلزی

کلیسای گئورگ یکی از کلیساهای تاریخی شهر اصفهان است که در محله تاریخی جلفا قرار دارد. این کلیسا در زمان شاه عباس صفوی و توسط یکی از تجار متمول ارمنی ساخته شده است.

اصفهان، محله جلفا، خیابان نظر شرقی، خیابان توحید

کلیسای مریم و هاکوپ یکی ازقدیمی ترین کلیساهای شهر اصفهان است که در محله تاریخی جلفا قرار گرفته است. که در دوره صفوی ساخته شده است.

اصفهان٬ چهارراه حکیم نظامی٬ خیابان نظرشرقی٬ کوچه کلیسای وانک

کلیسای وانک بزرگترین کلیسای تاریخی اصفهان است که در محله تاریخی و ارمنی نشین جلفا واقع شده است و به کلیسا آمنا پرکیچ نیز شهره است.

اصفهان، خیابان ابن سینا، محله دردشت، کوچه مسجد آقا نور

مسجد آقا نور یکی از مساجد باشکوه تاریخی شهر اصفهان است که در محله تاریخی دردشت واقع شده است. این مسجد یکی از آثار به جا مانده از عهد صفوی است.